Evaluare clinică, psihoterapie, consiliere psihologică și dezvoltare personală.

Servicii

Psihoterapia și Consilierea ADOLESCENTULUI

Psihoterapia și Consilierea ADULTULUI

EVALUARE PSIHOLOGICĂ
(a copilului, adolescentului, adultului sau vârstnicului)

Psihoterapie și Consiliere ONLINE

Psihoterapie, consiliere psihologică, dezvoltare personală sau/și evaluare clinică a (Pre)Adolescentului (11-18 ani)

Te cunoști mai bine și de dezvolți în acord cu resursele tale și contextul de viață.

Dificultăți ale (pre)adolescenților cu care am lucrat:

  • anxietate socială;
  • dificultăți de relaționare cu persoane de aceeași vârstă;
  • anxietate școlară/ de performanță;
  • confuzie identitară sau/și de gen;
  • izolare/respingere socială sau/și bullying;
  • auto-mutilare;
  • gânduri suicidare;
  • depresie;
  • gânduri obsesive / tulburare obsesiv-compulsivă;
  • atacuri de panică;
  • deficit de atenție (ADD);
  • disociere;
  • halucinații auditive;
  • abuz/hărțuire sexuală;
  • dificultăți de adormire (insomnii);
  • dismorfofobie;
  • tulburări alimentare (anorexie, binge-eating);
  • burn-out școlar;
  • indecizie vocațională (liceu, facultate);
  • dificultăți asociate doliului/divorțului/conflictelor în familie/ apariției unui noi membru în familie/mutării din țară/etc.

Psihoterapie, consiliere psihologică, dezvoltare personală sau/și evaluare clinică a Adultului

Primești susținere și ghidare pentru a face schimbări personale, a rezolva conflicte și a face față unor situații dificile.

Dificultăți ale adulților cu care am lucrat în cabinet:

  • anxietate generalizată;
  • tulburări ale somnului (insomnii, treziri nocturne);
  • atacuri de panică;
  • stres post-traumatic;
  • gânduri suicidare;
  • depresie;
  • tulburare afectivă bipolară;
  • gânduri obsesive / tulburare obsesiv-compulsivă;
  • tulburare de personalitate borderline;
  • traume asociate abuzului/hărțuirii sexuală;
  • stres asociat orientării sexuale alternative;
  • tulburări alimentare;
  • burn-out (matern sau la locul de muncă);
  • reorientare vocațională (schimbarea locului de muncă);
  • pierdere spontană de sarcină;
  • doliu complicat;
  • conflicte în cuplu;
  • apartenența la o relație de cuplu toxică;
  • adaptarea dificilă la un nou mediu (mutarea într-o altă țară, schimbarea locului de muncă);
  • provocările perioadei post-partum;
  • parenting;
  • dificultăți asociate divorțului/ conflictelor în familie/ apariției unui nou membru în familie/etc.
  • impas existențial sau dificultate de a lua o decizie;
  • probleme de sănătate, dureri fizice sau afecțiuni psihosomatice;

Evaluarea psihologică

La începutul procesului psihoterapeutic poate fi necesară o evaluare detaliată a simptomelor ce produc suferință (precum cele ale anxietății și depresiei: neliniște, iritabilitate, deprimare, izolare, culpabilitate, gânduri depreciative, insomnie), ca ulterior să fie urmărită ameliorarea acestora.

De asemenea, evaluarea clinică poate fi solicitată în cadrul instituțiilor de învățământ (emiterea unui raport de evaluare psihologică) sau pentru încadrarea tulburării psihologice/dizabilității în primirea sprijinului educațional/social necesar adaptării școlare/sociale (emiterea unei fișe psihologice).

  • Evaluarea stării emoționale la începutul psihoterapiei (strategii de a face față stresului, tipar de atașament în relația de cuplu, simptome ale anxietății, depresiei sau burn-out-ului).
  • Evaluarea caracteristicilor/structurii de personalitate (+13 ani), a posibilelor tulburări de personalitate sau a eventualelor sindroame clinice (precum anxietate, depresie sau tendințe suicidare).
  • Evaluarea nivelului inteligenței generale (QI) (6-80 ani).
  • Evaluarea clinică pentru Comisia de Expertiză și completarea Fișei Psihologice (Serviciul de Evaluare Complexă a copilului cu dizabilități, Cmbrae, Cjrae).
  • Evaluarea competenţelor, a funcţionării adaptative şi a problemelor copiilor şi adolescenţilor (6-18 ani): tulburări afective, tulburări anxioase, tulburări somatice, ADHD, tulburări de tip opoziţionist, tulburări de conduită.
  • Evaluarea abilităților adaptative și a capacității persoanei de a trăi independent (a gradului de handicap și al eligibilității pentru serviciile sociale) pentru persoane (0-89 ani) cu: întârzieri de dezvoltare, factori de risc biologici, traume craniene, autism, ADHD, tulburări de ȋnvăţare şi comportament, insuficienţă senzorială, dizabilităţi sau traume fizice, sănătate precară, insuficienţă motorie, tulburări emoţionale, leziuni cerebrale, atac cerebral, demenţe, Alzheimer, tulburări legate de consumul de diverse substanţe, tulburări psihotice sau alte posibile dizabilităţi.  

Psihoterapie și Consiliere ONLINE

În ceea ce privește furnizarea intervenției psihologice în mediul online, studiile au arătat că:

Ce ai nevoie pentru o ședință de terapie online (video-terapie)?

  • O conexiune bună la internet pe smartphone sau pe laptop: să ne putem vedea și auzi cu întreruperi minime.
  • O pereche de căști pentru a evita microfonia.
  • Un spațiu în care să te poți confesa: fără ca alte persoane să fie prezente sau să tragă cu urechea.
  • Posibilitate de a intra (aproape) săptămânal o oră în aplicația pe care o vom folosi: whatsapp/zoom la alegere de comun acord.
  • Posibilitate de transfer bancar, ce nu va implica deplasări suplimentare: din contul personal sau dintr-un alt cont.
  • Dacă ai sub 18 ani, acordul și însoțirea online a unui părinte/tutore la prima ședință (sau a ambilor părinți în cazul divorțurilor cu custodie comună).

Ce se întâmplă în prima ședință la psiholog?

  • Îți răspund la eventualele întrebări despre ‘a merge la psiholog’.
  • Îmi povestești despre tine și ce te preocupă.
  • Stabilim câteva obiective și avem în vedere că obiectivele se pot schimba pe parcurs.
  • Îți prezint cadrul terapeutic: contract pentru consimțământ, anonimat, programări și contribuția ta.
  • Rămânem suficient de flexibili cât să ne adaptăm la ce apare pe moment.
  • Simțim în ce măsură rezonăm unul cu celălalt și vom putea crea o alianță terapeutică.

Cu drag, Psiholog Ioana Neacșu 🌱